SJØEN FOR ALLE MED TRUMP RETORIKK I NY KAMPANJE

Norges største båtmesse går humoristiske veier for å vekke folks oppmerksomhet. Reklamekampanjen som lanseres den 27.1. er inspirert av Donald Trumps lek med tall og ”alternative fakta”.

Klarte ikke å la den passere

Sjøen for Alles reklamekampanje er basert på uttalelsene Donald Trumps pressesekretær Sean Spicer gjorde i forbindelse med Trumps innsettelse i Det hvite hus. Spicer hevdet blant annet at antall publikummere under innsettelsen var det høyeste noensinne. Hvilket var feilaktig. Senere kom Det hvite hus rådgiveren Kellyanne Conway på banen og backet opp Spicer ved å kalle løgnene for alternative fakta.

-       Historien er så absurd at vi ikke klarte å la det passere. Derfor har vi valgt å gi den ekstra oppmerksomhet ved å fylle vår egen kampanje med humoristiske, alternative fakta i samme gate, sier prosjektleder for Sjøen for Alle, Andreas Ljones.

Et stikk i siden

Ljones mål med båtmessens reklamekampanje er å gi folk en god latter. Men han vil også at den skal være en tankevekker:

-       Den er helt klart et stikk i siden til Trump. Samtidig passer vi selvsagt på å formidle at Sjøen for Alle blir veldig bra i år. Også uten ”alternative fakta”.

For flere PM, se www.sjoenforalle.no

For mer informasjon om utstillere, ta gjerne kontakt med:

E-post: al@messe.no

www.sjoenforalle.no

Sjøen for Alle er Norges største utstyrs- og båtmesse, og en fantastisk samlingsplass for alle som har båt, ønsker seg båt eller har interesse for båt og vannsport! Sjøen For Alle arrangeres av Norges Varemesse i samarbeid med bransjeorganisasjonen NORBOAT. Vi ser frem til å tilføre en helt unik energi og stemning når arrangementet igjen legges til Norges Varemesse på Lillestrøm 22.- 26. mars 2017! Hjertelig velkommen! www.sjøenforalle.no