REKORDBESØK OG GODT SALG PÅ ÅRETS SJØEN FOR ALLE

Søndag 26. mars klokken 18.00 stengte årets Sjøen for Alle på Lillestrøm og Norges Varemesse. Søndagens besøkstall ble 5459. Med det har båtmessen hatt totalt 28 310 besøkende, og en økning på 6% fra år 2016, og hele 71% siden 2014. Vi takker publikum for enorm oppslutning om Norges største båtmesse.

Pressemelding: 28.3.2017

Opplevelser i kø

I 2017 rommet underholdningsmenyen for barnefamilier blant annet Eliasbåter, bygging av småbåter med strikkmotor, klatrevegg, Funballz og gratis kappseiling i messebassenget. Årets største nyhet var imidlertid oppføringen av Norges første vannmusikal med tittelen Alexx Alexxander og Piratene. Den gikk hver kveld i ukedagene, og to ganger daglig lørdag og søndag. Prosjektleder for Sjøen for Alle, Andreas Ljones, mener dette kan skyldes den gode økningen messen har hatt.

-       I år har vi satset hardt på et bredt underholdningsprogram, alt fra stand up, ulike foredrag med faglig innhold til det spektakulære vannmusikal showet. Det brede programmet sammen med bredden av utstillere, og nesten 400 båter i hallene har helt klart hatt en innvirkning på besøkstallet. Det er tydelig at publikum ønsker seg en arena med opplevelser for hele familien, sier Prosjektleder Andreas Ljones.

Gir roret videre

Sjøen For alle kom tilbake til Lillestrøm i 2015, da Norboat skrev avtale om drift av messen med Norges Varemesse. Siden da har messen vært drevet av et fast team med Andreas Ljones i spissen. Nå gir teamet roret videre til kollegaer.

-
Vi har jobbet knallhardt med å dra messen opp til det den er i dag, og det har vært en utrolig spennende og krevende jobb. Vi mener vi har bevist at Sjøen For Alle absolutt har livets rett, og at dette er en fin start på sesongen både for utstillere og båtfolket. Vi gleder oss til å følge med på den videre utviklingen av messen, sier Andreas Ljones

Fakta
- Messen har økt med 71% i besøkende siden messen kom tilbake til Norges Varemesse, fra 16.518 besøkende i 2014 til 28.310 i 2017.
- Antall utstillere har økt fra 130 i 2014 til 203 i 2017
- Antall båter har økt fra 192 til 389 i 2017

For mer informasjon, ta gjerne kontakt med:

E-post: al@messe.no

www.sjoenforalle.no

Sjøen for Alle er Norges største utstyrs- og båtmesse, og en fantastisk samlingsplass for alle som har båt, ønsker seg båt eller har interesse for båt og vannsport! Sjøen For Alle arrangeres av Norges Varemesse i samarbeid med bransjeorganisasjonen NORBOAT. Vi ser frem til å tilføre en helt unik energi og stemning når arrangementet igjen legges til Norges Varemesse på Lillestrøm 22.-26. mars 2017! Velkommen! www.sjøenforalle.no